top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMaxime Booi

Stage of toch vakantie?


Ben ik weer… Wat een leuke reacties zeg, op m’n site en blog. Jippie! Ik had in m’n eerste blog natuurlijk beloofd om jullie wat meer te vertellen over mijn stage, de grootste aanleiding dat ik hier natuurlijk ben #oftochnietttt.


Nou ja, zoals ik in m’n vorige blog al vertelde viel de stage waaraan ik begonnen was een beetje, best wel erg tegen. Dit was bij een sportmarketingbureau, voordat ik aan mijn stage begon (sinds november 2017) leek het veel belovend. Ik had er daarom ook echt veel zin! Toen het zover was en ik van 9 tot 5 de hele dag dezelfde, totaal niet uitdagende opdrachten kreeg ging m’n positieve gevoel wel een beetje achteruit. Daarbij ook het feit dat ik heel erg moest wennen aan de cultuur die daar heerste & de mensen. Waarschijnlijk heeft het ook met de timing te maken, want ja ik heb er wel eens beter voor gestaan. Gelukkig was het wel erg gezellig met Joep & de andere Amerikaanse stagiaires trouwens!


Maar goed, Max het zijn je eerste paar weken en je moet gewoon even laten zien wat je kan, dan krijg je sowieso een leukere opdracht. Uhm, nou, na 4 weken was dat nog steeds niet het geval en ik voelde me er niet oké bij, waardoor het met mij ook wat minder ging #sadstory. Denk dat ik gewoon nog niet echt klaar was nu om met zulke mensen & werkomgeving te dealen, nu heb ik vooral gewoon een open, positieve en energierijke omgeving nodig. Ik ben hier voor 5 maanden naar toe gekomen voor een stage waarbij ik veel kan leren en van mezelf kwijt kan.

Dus ja, #timeforchange, want als ik iets niet leuk vind & er geen energie van krijg, dan ga ik op zoek naar iets waar ik wel energie van krijg! De keuze die ik uiteindelijk gemaakt heb was om voor mezelf te kiezen en te stoppen bij mijn eerste stage, te kiezen voor mezelf & een volledige stage bij Salem State University te doen. Ik ben echt zoo blij met de keuze om van stage te wisselen, niet te zuinig. Thanks too iedereen die mij geholpen en ‘gesupport’ heeft tijdens het maken van deze keuze. Ik vond het toen allemaal toch wel even pittig en lastig hierzo & ben toen ook echt tegen dingen aangelopen… Ik ben echt blij en dankbaar voor de mensen om mij heen, al m’n lieve vrienden en familie in Nederland, Jel m’n lieve vriend, Joep als roomie & m’n mams die er toevallig was op dat moment.


Dusss stage in Salem


‘Huh, wat moet je nou weer in die heksenstad?’


Nouuu lieve mensen, het is via Salem State University dat Joep & ik hier nu zijn met een J-1 studentenvisa. Hier staan wij nu dus geregistreerd als studenten en volgen wij elke woensdag een class – Recreation management. Mijn stage nu is vooral gefocust op het organiseren van de Generation Games, een wereldwijd georganiseerd event dat voor alle leeftijden, wat komende februari voor de derde keer plaatsvindt in Salem. Dit doen wij samen met een groep studenten op de universiteit. Vind ik leuk, want merk dat zij op veel vlakken best wat achterlopen. Ik heb tijdens mijn studie zoveel geleerd al. Ik heb eindelijk het gevoel dat ik echt van waarde ben, dingen kan overbrengen aan andere & echt kan helpen! Ik ben voornamelijk bezig met de marketing van de Games, doe nu echt iets wat ik leuk vind!

Elke woensdag ga ik naar Salem om daar te werken en blijf dan gezel bij Amber slapen (in een heerlijk studentenhuisje). Elke woensdag avond doen we leuke dingen, ergens eten of beetje rondjes lopen #ikloopalleenmaarrondjes. Amber is net als Frank trouwens ook een stagiaire bij SSU vanuit Nederland. Ik ga heeel veel met hun om wat echt heel gezellig is! Die donderdag volunteer ik trouwens bij Parks & recreation, senioren helpen in de gym.

Ja dit is echt wel even heel anders dan 5 dagen per week van 9 tot 5 alleen maar op kantoor zitten en hetzelfde werk doen…


‘Maar de rest van de dagen ben jij dan gewoon thuis aan het chillen?’


Uuuh, nou ja eigenlijk wel. Ik mag vanuit huis werken en heb dan per dag verschillende opdrachten waar ik aan kan werken. Ik maak elke dag een planning voor mezelf, want ja, structuur vind ik top. & voor iedereen die het nog niet echt wist, ik ben niet zo goed in ‘niks’ doen, ik krijg heeeel veel energie van leuke mensen om me heen en een positieve sfeer.


Via Gerard heb ik al best veel vrienden van hem & anderen ontmoet, die net als G echt zo gezellig, open en top zijn. Ik ben in contact gekomen met Lotte, zij is de founder van SMILE Mass. Een non-profit organisatie die activiteiten organiseert & geld ophaalt voor families met kinderen of volwassenen met een handicap. Ik help haar organisatie met het verbeteren van marketinguitingen, de website, flyers etc. Echt superleuk! 17 november ga ik ook mee doen met een run om geld om te halen! Link naar de site --> https://www.smilemass.org

Daarnaast ben ik ook in contact gekomen met de Vice President van North Eastern & de founder/ CEO van de Comedy Club & Laugh Boston. Ik heb daar een meeting gehad & het toffe is dat zij waarschijnlijk ook wat voor mij kunnen betekenen! Echt top, zo zorg ik voor extra uitdaging etc. voor mezelf, leer ik extra nieuwe dingen & blijf ik bezig. Afgelopen zaterdag toevallig ook naar Laugh Boston geweest, naar een uitverkochte show waar Tom Green, een bekende comedian optrad. M’n buik en m’n kaken… spier, pijn. Linkje? --> http://www.laughboston.com


Wanneer ik niet bezig ben voor school of met wat werken, ga ik lekker naar buiten, de stad verkennen en een beetje eekhoorns, mensen en mooie blaadjes kijken in de Public Garden. Er is toch zoveel te zien en te doen hier & het is top, want weet nu steeeeds beter de weg ;).

Ik moet zeggen dat ik de kleine dingen vanuit Nederland wel mis hoor… Het hockeyen, lekker trainen 2 keer in de week & #9punten pakken op zondag. De gezelligheid met m’n hockeyvriendinnetjes & de meiden die ik coach & ik mis Jel… Maar ook het gewoon lekker thuiskomen & 100 verhalen kunnen vertellen aan papa, mama, Lau & Quent (het boeit ze probably niet vaak, maar ik vind ’t top). Maaaar, 17 december voor bijna 2 weekjes naar Europa weer!


Ik geniet nu echt elke dag van het feit dat ik hier zit! Want, ik zit gewoon in Boston, ontmoet zoveel leuke mensen en doe zoveel leuke dingen. Life’s good.

Is het heel gek dat ik het soms zie als één grote vakantie? Oepsie.


Oké, tijd om weer wat aan school te doen, straks even lunchen & Boer zoekt vrouw & first dates terugkijken #guiltypleasure.


#funfact1 - De papa van Joep is hier nu een aantal dagen, supergezellig! #funfact2 - Dit weekend weer naar New York! -> Zondag hackeyen & zaterdag de stad in! #funfact3 - Ik twijfel of ik nog wel terugkom naar Nederland (ik hou jullie op de hoogte).


Yours sincerely,

Maxime Louise Felix Booi.


Ohja, de Red Sox parade, Halloween & Iluminus light festival waren top, doei!




111 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page