top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMaxime Booi

First blog from Boston!

Hey lieve vriendjes en vriendinnetjes!!

It’s been quite a while… & wat gaat de tijd voor mijn gevoel snel zeg, niet normal.

Ik zit over een weekje alweer 2 maanden in Amerika & wat ben ik aan het genieten zeg. Nu dacht ik, laat ik eens de mensen die geïnteresseerd in mij zijn op de hoogte brengen hoe het met mij gaat. Oke, nee dit wilde ik echt al heel lang, maar kwam er steeds niet van.


Voor degene die het nog niet wisten, ik ben Maxime en ik ben 19 jaar


‘hey nice to meet you’


Ik studeer Sportmarketing & management aan de University Of Applied Sciences, sounds so fancy though. En dit jaar is een van mijn dromen uitgekomen, ik loop stage voor bijna een half jaar in HET land van de sport & marketing, Amerika!


Ik moet eerlijk zeggen dat ik overall echt een toptijd heb & heel veel geluk! Ik ben via m’n mams terecht gekomen bij Gerard. Hij is onze gastheer & wat voor 1. Echt een toffe man, suupergezellig & ik heb in tijden niet zo’n levensgenieter/partyanimal gezien! Via hem heb ik samen met Joeppie een - sorry voor de gelovigen onder ons, maar jullie zouden hetzelfde zeggen – godver gaaf, gloednieuw appartement waar wij mogen verblijven.

Ja echt jongens, het is top. De locatie is in Fenway area, 2 minuutjes vanaf het Fenway Park met allerlei leuke barretjes, restaurants & clubs. Het uitzicht heeft een breathtaking view over de stad & niet te vergeten er is een pet spa (gebruikt Joep als die zijn haartjes weer eens wast).


Samenwonen opeens met iemand is echt wel even wennen hoor, rekening houden met, alles zelf moeten doen, want helaas ‘Alexa’ kan niet voor ons koken… Maar ik mag echt niet klagen, want ik heb een top roomie, het is chill met Joep & zeker heel gezel. S ’avonds samen koken met muziekjes, spelletjes doen (ik word echt heel snel met stressen, he Djoep?), Netflixen of gewoon niksen.


Living quite a student life over here

De eerste paar dagen in Amerika voelde echt als vakantie, in 30 graden hebben we lekker kunnen chillen bij Gerard thuis in Sudbury. Lekker bij het zwembad hangen, roadtripjes door de buurt en elke ochtend langs Starbucks voor een ‘Starbucks run’. Het is te bizar hoe het leven hier verschilt met wat ik ken vanuit Nederland.


Ohja, maar natuurlijk was het doel van deze hele trip een stage… Dacht bijna even dat het een grote vakantie was. Helaas viel de stage waar ik mee begonnen was heel erg tegen, super anders dan ik verwacht had. Elke dag hetzelfde werk doen, copy, paste, send, copy, paste, send, copy, paste, send. Ook moet ik jullie zeggen dat de Amerikaanse cultuur toch wel heel anders kan zijn dan we in Europa gewend zijn. Ja, ik werd er allesbehalve gelukkig van. Waardoor ik uiteindelijk voor mezelf heb gekozen, mijn stage daar stopgezet en mijn volledige stage bij Salem State University te doen. Een plek met mensen waar ik veel energie van krijg, me goed voel & mijn stageperiode ga vlammen.

Ik ben best wel trots op mezelf eigenlijk dat ik dat gedaan heb, voor mezelf zorgen, meestal doe ik dat namelijk voor anderen hihi.


‘Max, dit wordt toch niet een of ander verschrikkelijke dramatische eerste blog waarin ik jou hele emotionele levensverhaal ga lezen?’


HA HA, nee hou op joh! Mijn tijd hier nu is fantastisch! Ik loop nu dus ergens anders stage en ik voel me top. Zoals ik al zei heb ik echt heel veel geluk en al zooveel leuke dingen gedaan.

Zo vind ik het bijvoorbeeld heerlijk om de dagen die ik vrij ben te gebruiken om lekker de stad in te gaan, nieuwe plekken te ontdekken & mensen te kijken. Ik heb zo vaak gehad dat ik gezel met mezelf op pad ga en gewoon even de tijd vergeet. Boston is zo’n leuke stad, er is zoveel te doen en te zien, je moet je best doen om je hier te vervelen…

Lekker met m’n schrift en een boek in een park, koffie halen en schrijven over alles wat ik mee maak, zie en doe. Ik ben ondertussen al bijna in alle winkels geweest hier, haha & ja stiekem misschien ook al wel wat geshopt.


T O P !

Let’s go Red Sox!

Probeer maar niet al te jaloers te worden, maar ik ben al gewoon naar een wedstrijd van de Red Sox geweest & & & ik heb een bal gevangen!! Mookie Betts had een foul ball die hij sowieso speciaal voor mij bedoelde. Zijn nummer stond erop, ik heb hem gebeld & nu heeft hij me uitgenodigd voor een dinner met het hele team. Oke, nee grapje, zou wel lachen zijn.





Ohja #Funfact, wat wel echt zo is! Xander Bogaerts heeft ook een appartement hier in het gebouw! Hij is een Arubaanse honkbalspeler van de Red Sox (voor de dummies onder ons). Ik voel iets van een connectie…

Het is zo gaaf om zo’n wedstrijd mee te maken, heel Boston komt tot leven wanneer ze spelen. Overal muziek op straat, alle bars zitten vol & overal van die mannetjes die nog even snel hun tickets willen verkopen. Heel tof om te zien hoe de sfeer is tussen de twee spelende teams, zo anders dan met het publiek van voetbal in Nederland joh. Hier zit iedereen gemixt & is iedereen (meestal) chill met elkaar. Tijdens de wedstrijden is er altijd veel muziek, gejuich en ohja, echt elke wedstrijd wordt er iemand ten huwelijk gevraagd #hint. Hoe leuk is het dan ook dat de Red Sox nu in de Worldseries staan!

‘2 down, 2 to go!’

Ik heb al veel nieuwe mensen ontmoet, wat ik echt super vind. M’n mams is ook gezellig een week langsgekomen, wat was dat heerlijk zeg, betere timing kon niet & wat lijk ik veel op haar…


Alle verhalen van andere studenten & mensen die ik ontmoet, over het leven hier en het studentenleven bijvoorbeeld zijn echt leuk om te horen. Krijg toch zooveel energie van positieve mensen & ik word daar toch zo blij van! Afgelopen zondag toevallig met allemaal studenten van Harvard gehockeyd. Misschien dat ik daar over 3 jaar ook wel een student ben ;).


Eigenlijk benieuwd of ik hier nog een beetje kan hockeyen & wat ik doe op mijn stage enzo? Eeeeeven geduld dan nog, want daar vertel ik later wel wat meer over!


Kussss,

Max


Nog even wat random fotootjes voor bij m'n eerste blog...





102 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page